finančního hlediska představují významnou překážku pro poskytování služeb. Předpisy jsou řadu let zaběhnuté ve veřejných jeslích, Strašnická takže zaměstnanci se pouze přizpůsobují dílčím změnám, mají dlouhodobě dobré kontakty se zaměstnanci hygienické stanice, kontrola u Želivského nich probíhá minimálně jednou do roka. Předpisy pro soukromé jesle vychází z jiných zákonů, kontrola neprobíhá pravidelně a nefunguje na hlídání dětí Strašnická bázi spolupráce jako v případě veřejných jeslí. Největší problémy přináší to, že legislativní normy nejsou dostatečně známé a hlídáš dítětem Strašnické není tak přesně vymezeno, co všechno by zařízení dodržovat měla, neexistují standardy kvality. Provozovatelé jeslí jsou tak závislí na tom, jak dané normy vykládá příslušná kontrola. Ti, kteří se snaží normy dodržovat, mohou být nejen ve finanční nevýhodě vůči těm, kteří je nedodržují, ale také je porovnání s jinými může v tomto směru značně demotivovat. Situaci navíc nezpřehledňují ani současné diskuze na vládní úrovni a návrhy na nové formy péče dětská skupina, sousedská výpomoc, ty j sou vnímány tak, že výrazně snižují požadavky na provozování služeb péče o děti. Financování představuje dlouhodobě problematickou otázku především ve veřejných jeslích, které jsou v tomto směru závislé na ochotě města jejich provoz dotovat. V současnosti narůstá strach poskytovatelů, že se město rozhodne jesle v dalším období nepodpořit, protože města se snaží šetřit. Tyto snahy se projevují i tím, že se někde
zvyšují poplatky za docházku dětí do jeslí, nicméně stále jsou sledované veřejné jesle levnější než služby soukromého sektoru. Nejistotu veřejných poskytovatelů dále zvyšuje plánované vyřazení jeslí ze zdravotnického systému, na druhou stranu dotazovaní